donderdag 14 januari 2016

Prinses carnaval!

Mooie verkleedkostuums kosten al gauw heel wat geld... Er zijn wat goedkopere versies maar die zijn soms dunnetjes en zijn heel snel stuk.
 Ik maakte op basis van de vorige blogpost een aantal nieuwe jurkjes. 
Bij elk kostuum horen natuurlijk bijhorende schoentjes... 


Ik laat ze jullie even zien en geef een paar tips... 

Belle en het beest: 




TIP: De boogjes maakte ik door een voering te gebruiken.
Ik maakte een malletje van boogjes.



Ik tekende de boogjes op de stof met een uitwisbare strijkstift en stikte op de getekende lijn. (Buitenstof en voeringsstof op elkaar) Naden kort knippen en omkeren.



Doornroosje: 




TIP: Net zoals bij Belle en het Beest maakte ik hier een malletje om de punten op de stof te tekenen en stikken.




Roodkapje:




TIP: De strikjes maakte ik door een lint van twee keer zo breed als het uiteindelijk resultaat te knippen. De uiteinden met de goede kanten op elkaar aan elkaar stikken. 
Omkeren met de goede kant naar buiten. In het midden een stukje garen wikkelen. Afwerken met een mooie knoop (vb. stofknoop)


Ariël de zeemeermin:


Achterkant



TIP: De staart is aan de achterkant afneembaar. Met drukknoopjes... Ariël wou toch ook een prinses zijn en geen zeemeermin :)





Assepoester:




TIP: Ik stikte om de 10 cm een smokdraadje (onderdraad elastiek en bovendraad gewoon stikgaren) naar boven waardoor het rokdeel in golfjes naar boventrekt. 


Sneeuwwitje: 






TIP: een simpel strikje (zoals bij roodkapje) maakt het diadeempje net ietsje meer...


Tinkelbel:


TIP: Ik knipte langwerpige blaadjes uit tule en stikte die tussen de tunnel van de tailleband.



Kaatje tralalaatje: 



TIP: Gele botjes overplakt met een oranje rondje stickerpapier en een geel sterretje.


En nu alles netjes in ons handmade kledingrekje! 



Met plaats voor de schoentjes:










6 opmerkingen:

  1. Wauw!!!! Zo knap! Dat zouden Elien en Lore ook ge-wel-dig vinden! Ik ga op zoek naar stof! En ik ga ook zo'n serie maken. Bovenstukje overtekenen van T-shirt en een rimpelrokje? Is het echt zo simpel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je naar de post gaat van het regenboogkleedje staat er een foto van het patroon... kan je gewoon zo overtekenen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk lukt het me ook ooit om zo een leuke spullen te maken. :o)

    BeantwoordenVerwijderen